De kans is groot dat je bij direct mail, gelijk aan die ‘vervelende’ nieuwsbrief denkt, die je eens per zoveel tijd per mail krijgt. Maar waarvan je niet weet hoe je daar in godsnaam voor bent aangemeld? Nou, dan zit je dus helemaal fout, want bij direct mail moet je denken aan: een persoonlijke uitnodiging, bijvoorbeeld: voor een uitnodiging zakenrelatie, die je ook nog eens zelf kunt ontwerpen?
Hoe zit dat precies? Daarover lees je meer in dit artikel
Zit er een voordeel aan direct mail?
Mensen zitten tegenwoordig al genoeg op hun telefoon, laptop en pc, dus die uitnodiging zakenrelatie krijgen ze over het algemeen ook al per mail, daar niet nou immers niemand op te wachten. Je zult dan ook niet opvallen tussen al die massa’s aan mailtjes.
Waarom kies je dan niet voor een direct mail methode? Om te beginnen ben je al ontzettend origineel, waardoor je eigenlijk al een stapje voor hebt, ten opzichte van al die ‘mailtjes. Want die krijgen we al veel te veel tegenwoordig. Een leuk voorbeeld van een direct mail methode, is toch wel de Pop up kubus. Dat is een kubus, waarin alle informatie over je bedrijf terug te vinden is, zo weten klanten op een leuke manier toch al veel gauw over de producten of diensten, die jullie leveren. Daarmee is het ook zeer geschikt als uitnodiging zakenrelatie.
Het nut van de Pop up kubus
Een uitnodiging zakenrelatie, dient immers goed pakkend te zijn, waarom kies je er dan niet voor om die eens zelf te ontwerpen? Zoals, eerder beschreven is de pop up kubus een uitstekende manier om je toekomstige ‘klanten’ of huidige klanten op een originele manier te benaderen. Daarentegen kun je zelf ook nog eens toetsen, of zij daadwerkelijk het contact met je wil aangaan. Want als je een klant of potentiële klant mailt, is de kans aannemelijk dat de mail al snel over het hoofd wordt gezien. Terwijl het in dit geval niet aan de orde is.
Zo’n kubus, is dan ook multifunctioneel je kunt ervoor kiezen: om verschillende zijden informatie te verschaffen, waarbij je moet denken aan: je contactgegevens, wat je onderneming doet, misschien een leuke quote, of kies je ervoor om de kubus ook als pennenbakje te laten fungeren? Het kan allemaal! Je hebt dan vaak ook helemaal de eigenhand in het ontwerpen van je uitnodiging zakenrelatie.
Zo heb je dus compleet de eigenhand in het ontwerpen van je zakelijke uitnodiging, zodat je altijd iets passends hebt voor je doelgroep. En waar mensen tenslotte eigenlijk niet meer omheen kunnen, want je brengt ze nu namelijk iets wat ze niet kunnen negeren, dus direct mail kan in zekere zin erg aantrekkelijk en het vergroot de kans, dat je er meer mensen mee zult bereiken.