Bedrijven maken het consumenten steeds lastiger om hun abonnement op te zeggen. in een onderzoek van de Consumentenbond zijn 125 bedrijven vergeleken. Tijdens dit onderzoek analyseerde de Consumentenbond verschillende opzegmogelijkheden bij verzekeringsmaatschappijen, sportscholen, datingsites en meer. Dit onderzoek heeft geleid tot de conclusie dat één derde van de bedrijven het consumenten lastig maakt om op te zeggen.
Een van de veel gebruikte technieken om het opzeggen lastiger te maken is het verstoppen van de opzegmogelijkheden. De manier waarop deze zijn verborgen maakt ze soms haast onvindbaar voor de consument. Ook bellen is een vaak gebruikte hindernis. Hierbij wordt de consument meerdere keren doorverbonden, in de wacht gezet en krijgt de consument te maken met getrainde sales-medewerkers om zo te proberen het opzeggen te voorkomen.
Door deze anti-opzeg maatregelen van de bedrijven kost het de consument alleen maar meer tijd en moeite om het betreffende abonnement op te zeggen. In sommige gevallen kan de opzegging zelfs weken duren. Nu is dit natuurlijk alles behalve wenselijk.
De perfecte oplossing voor het opzeggen van je abonnementen is de opzegservice van Xpendy. Hierbij wordt er een aangetekende brief verstuurd naar het bedrijf waar jij je abonnement wil opzeggen. Het enige wat je hoeft te doen is je persoonsgegevens invullen op de website van Xpendy. Dit is in slechts 2 minuten gedaan. Vervolgens wordt de opzegbrief automatisch verstuurd. De track en trace link ontvang je direct na verzending in je mailbox. Op deze manier kun je je opzegbrief op de voet volgen. Wanneer het bedrijf, bijvoorbeeld Big-Gym, de brief ontvangt en heeft getekend voor ontvangst is het wettelijk verplicht om de opzegging in behandeling te nemen. Na ontvangst zal het bedrijf de annulering binnen 10 werkdagen moeten verwerken. Ben je benieuwd naar wat Xpendy voor jou kan betekenen? neem dan vooral een kijkje op de website!