11 Redenen waarom je een apart telefoonnummer voor je bedrijf nodig hebt

Het instellen van een werktelefoonnummer laat je klanten & cliënten zien dat je deze onderneming serieus neemt & het kan ook de deur openen naar een heleboel toekomstige mogelijkheden. Waarvan ik vrij zeker ben dat niemand van ons die wil missen.

Hier zijn nog 11 redenen waarom het belangrijk is een apart telefoonnummer voor je werk te hebben:

  1. Houd je persoonlijke gesprekken, nou ja, persoonlijk!

Visitekaartjes uitdelen met je privé nummer erop, hetzelfde nummer overal op het internet plempen is geen goed idee. De mogelijkheid om professionele van persoonlijke gesprekken te onderscheiden is superbelangrijk & dat kan alleen met verschillende telefoonnummers voor beide.

  1. Je kunt de werktijden handhaven

Met een speciaal werktelefoonnummer kun je strikte kantooruren aanhouden. Wie buiten de kantooruren belt, wordt begroet met een boodschap. Een professionele boodschap die de beller duidelijk maakt of: hij het juiste bedrijf bereikt heeft, we nu niet bereikbaar zijn, onze openingsuren van de ene tijd op de andere vallen, OF laat een boodschap achter & we nemen zo snel mogelijk contact met je op, is een spelbreker.

  1. Je kunt kiezen om inkomende oproepen te screenen

Als je een inkomend gesprek op een werktelefoonnummer ziet, kun je je systeem zo laten instellen dat het ofwel: het gesprek aanneemt, of de auto attendant optie kiest als je zulke software geïnstalleerd hebt. Terwijl je dit doet- hoort de klant een gewone ringtone, zodat je meer tijd hebt om te beslissen wat te doen. Je kunt het systeem ook zo instellen dat je per e-mail of sms bericht krijgt over de keuzes van de klant als hij de auto attend optie kiest.

  1. Schakel gesprekken door naar meerdere personen

Naarmate je bedrijf groeit groeit ook de behoefte om gesprekken beter in de gaten te houden. Met een werktelefoonnummer kun je oproepen die je niet kunt aannemen doorschakelen naar een aantal verschillende telefoonnummers om er zeker van te zijn dat de oproepen worden aangenomen. Op die manier kan elke vertegenwoordiger van je bedrijf die vrij is de vraag van de klant beantwoorden en het risico dat de klant van streek raakt verkleinen.

  1. Persoonlijke zakelijke begroetingen

Als iemand een werktelefoonnummer belt kun je ervoor zorgen dat hij een aangepaste begroeting krijgt. Deze begroetingen kunnen elke boodschap bevatten die je wilt zeggen. Het beschrijven van de producten en diensten van je bedrijf is een populaire begroeting, Of je kunt gewoon een andere boodschap gebruiken als de zaak open of gesloten is.

Als je gesloten bent zou je altijd een medewerker stand-by kunnen houden om eventuele noodoproepen te beantwoorden. Dit zou onder het belmenu kunnen worden afgehandeld, als in de boodschap wordt de beller erop gewezen dat hij in geval van nood 5 moet drukken. Deze oproep wordt dan doorgeschakeld naar de oproepbare medewerker. Er zijn zo veel manieren om dingen in te stellen.

  1. Extensies of telefoonbomen instellen

Bij het instellen van een werktelefoonnummer kun je kiezen voor het instellen van een vergaderlijn of een willekeurig aantal verschillende extensies. Hoewel je ze nu misschien niet nodig hebt, zullen ze zeker belangrijk worden als je bedrijf groeit.

  1. Houd je merk consistent

Consistentie is belangrijk voor de toekomst van elk bedrijf of zijn merk. In deze tijd is het heel gemakkelijk om ervoor te zorgen dat iedereen die in je organisatie een werktelefoonnummer heeft, met hetzelfde nummer werkt. Je hoeft je nooit meer zorgen te maken over welk telefoonnummer van welk personeelslid vermeld staat, waar je je ook nooit meer zorgen hoeft te maken over oude telefoonnummers die in de toekomst verlies voor je bedrijf veroorzaken.

Leestip: Hoe virtuele nummers werken leggen wij je graag uit

  1. De flexibiliteit om van overal te werken

Een werktelefoonnummer stelt je in staat om van overal te werken. Of je nu in je kantoor bent of onderweg, je kunt oproepen aannemen of doorschakelen naar waar je ook bent.

  1. Je kunt kiezen voor een virtueel telefoonnummer

Nu de technologie verbeterd is, biedt het hebben van een werktelefoonnummer zijn gebruikers zo veel meer. Door het gebruik van virtuele telefoonsystemen kunnen mensen werken van waar ze maar willen. De dagen dat je aan je bureau vastzit in afwachting van dat allesbepalende verkoopgesprek zijn al lang voorbij. Gesprekken worden onmiddellijk naar je smartphone gerouteerd & voicemails worden per sms afgeleverd. Dit betekent dat je op één dag verkoopgesprekken kunt voeren en met verkopers kunt vergaderen. Gesprekken kunnen gemakkelijk worden doorgeschakeld naar de juiste medewerker, wat je bedrijf een veel professionelere uitstraling geeft.

  1. Heb zowel een persoonlijk als een werknummer op dezelfde telefoon

Je gebruikt je telefoon voor zowat alles in je leven, nietwaar? Wel, veel telefoonaanbieders geven je de mogelijkheid om vier telefoonnummers met onbeperkt bellen en sms’en aan je smartphone toe te voegen en het gedoe met het dragen van meerdere toestellen te elimineren. Opties die je kunt verkennen zoals Talkroute geven je de mogelijkheid om talloze telefoonnummers op één toestel te gebruiken. Al deze opties nemen de noodzaak weg om meer dan één telefoon bij je te dragen.

  1. Mensen zullen je bedrijf meer vertrouwen

Je zult geen betrouwbare bedrijven vinden die met een persoonlijk telefoonnummer werken. Stel je voor dat je je dokter of bank zou bellen en begroet zou worden door een voicemail die aangaf dat je een persoonlijk telefoonnummer belde? Hoe groot is de kans dat je terugbelt, of dat je dit bedrijf werkelijk vertrouwt?

Bedenk dat het hebben van een telefoonnummer voor je werk je beginnende zaak geloofwaardiger maakt. Het wekt ook de indruk dat je een zakelijk nummer nodig hebt om de hoeveelheid werk die je te verwerken krijgt aan te kunnen, of dit nu waar is of niet. Doe alsof tot je het maakt. In het digitale tijdperk is er geen excuus meer om geen telefoonnummer voor je werk te hebben.

Samenvatting

Er is geen reden om bezorgd te zijn over het verlies van bestaande nummers en de klanten die eraan verbonden zijn. De overgrote meerderheid van telecom providers kan een bestaand nummer gewoon naar hun dienst porteren & je gaat gewoon verder. Zeker nu mensen moe zijn geworden van sociale media & de onpersoonlijke chatbot benadering van klantenservice. Als je mensen een menselijke benadering biedt zal dat je onderscheiden van de massa, je zult meer snuggere investeerders, klanten, en winkelend publiek aantrekken.