Communicatie verbeteren binnen je bedrijf
Waar zou je bedrijf zijn zonder goede communicatie? Communicatie is cruciaal voor elk bedrijf. Het helpt bedrijven bij elkaar te komen en te houden, ook zorgt het ervoor dat iedereen binnen een bedrijf up-to-date is over de nieuwste ontwikkelingen. Communicatie is meer dan iedereen binnen je bedrijf up-to-date houden, communicatie is ook het geven en ontvangen van feedback en effectief (online) vergaderen.
Elke generatie heeft haar eigen communicatievoorkeuren, zo vinden jongere werknemers regelmatige communicatie fijner. Ook blijkt uit onderzoek dat jongere werknemers de voorkeur geven aan meer samenwerking, meer transparantie en meer feedback.
Om precies te weten wat je medewerkers willen en verwachten zou je een training communicatie kunnen volgen.
Kenmerken van goed leiderschap
Als leider van een bedrijf zijn belangrijke communicatieve vaardigheden, het vermogen tot zelfkritiek en het goed kunnen luisteren. Dit heeft niet iedereen en daarom is het ook niet vanzelfsprekend dat alle leidinggevenden goede leiders zijn. Niet alleen communicatieve vaardigheden zijn belangrijk voor leidinggevenden, er wordt ook verwacht dat ze beschikken over coachende vaardigheden. Bij goed leiderschap is het namelijk belangrijk dat je anderen kunt stimuleren en inspireren, op deze manier versterk je de motivatie, betrokkenheid en prestaties van de organisatie.
Maar hoe zorg je er nou voor dat je als leidinggevende anderen kunt stimuleren en inspireren? Hiervoor zou je een leiderschapstraining kunnen volgen.
Het beter verkopen van je diensten en/of producten
Nu heb je binnen je bedrijf een goede communicatie en heb je als leidinggevende goede coachende vaardigheden. Dan is het ook nog belangrijk dat je je producten en/of diensten gaat verkopen. Daarbij zou een verkooptraining kunnen helpen. Je werknemers kunnen op deze manier nieuwe technieken aanleren of verbeteren, ook kunnen ze tips krijgen hoe ze op verantwoorde wijze klachten kunnen afhandelen. Wanneer iemand veel weet over een bepaald product of dienst is het makkelijker om dit te verkopen. Daarom wordt er tijdens een verkooptraining ook aandacht besteed aan het vergroten van kennis over de producten of diensten.